Майже 3000 понівечених закладів освіти, вимушене переселення тисяч дітей, вчителів і науковців — 2022-й став для освіти і науки шаленим випробуванням. Та виклики нової фази війни не те щоби не злякали нас у МАН… Вони надихнули взагалі забути фразу «не на часі» та змінотворити в українській освіті з іще більшою наснагою! 

Цьогоріч ми запускали нові проєкти та продовжували традиційні, здобували підтримку закордонних колег, а ще їздили на міжнародні змагання та виборювали для України нові й нові перемоги. А засвідчують це конкретні кейси наших здобутків у статті. Гайда читати! 

Провели наймасштабнішу інтелектуальну подію України для школярів — Конкурс-захист МАН

Cтаття про здобутки МАН-22. КЗ

Цьогоріч Мала академія наук вчергове провела своє флагманське змагання — Конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН. У 2022 році конкурс об’єднав 1538 учасників, які захищали рекордні 1568 проєктів.

Команда МАН врахувала, що учасники, організатори та члени журі не зможуть зібратися в одному місці, а ще ймовірні проблеми зі зв’язком. Тож цього року вперше за свою історію ІІІ етап Конкурсу-захисту пройшов онлайн як для організаторів і членів журі, так і для учасників. Організатори також уперше координували роботу всіх 12 відділень конкурсу — це дозволило згуртувати всю команду й налагодити всі робочі процеси дистанційно.

А ще дистанційний захист дозволив усім конкурсантам узяти участь у ІІІ етапі на рівних умовах і презентувати свою роботу з будь-якої точки світу. Під час постерного захисту (етапу змагання, де учасники презентують постери своїх проєктів журі й отримують бали за їхнє наповнення та оформлення) школярі підключалися онлайн, а задля участі в науковій конференції записували відео. Звідки тільки не захищалися вихованці МАН: з автобусу на кордоні, з окупованих територій, із залу для вимушених переселенців чи навіть із поля. Була й учасниця, що під’єдналася із США о 4-й ранку, аби презентувати роботу. 

Наталія Легка

Проєктна менеджерка ІІІ етапу Конкурсу-захисту у 2022 році

«Це випробування — себе, нашого колективу, всієї спільноти. Цьогорічний ІІІ етап показав, що ми не просто так називаємо Конкурс-захист наймасштабнішою інтелектуальною подією року».

До церемонії закриття конкурсу, що відбулася 10 липня, у форматі відео фіналістів вітали та підтримували Нобелівські лауреати й молоді українські вчені, зокрема й ті, хто захищає Україну у війську. Персональне привітання надіслав і координатор проєктів ОБСЄ в Україні Посол Генрік Вілладсен, а зірковим гостем заходу став Святослав Вакарчук.

Оксен Лісовий

Директор Малої академії наук України

«Я хочу, щоб для наших дітей були відкриті найкращі освітні можливості. Щоб вони мали доступ до лекцій найпотужніших експертів, щоб вони генерували ідеї проєктів сміливо. Щоб були в позитивному сенсі зухвалими, заповзятими та креативними. Щоб жодні стереотипи не ставали їм на заваді. Саме тому ми запустили і реалізували цикл лекцій із Нобелівськими лауреатами: професорами і професорками зі всього світу, які підтримують Україну та відкривають доступ до найпотужнішої зброї — знань!»

Наші учні презентували свої інновації всьому світу і з ними перемагали на міжнародних змаганнях, виставках і техношоу

Cтаття про здобутки МАН-22. Міжнар

У 2022 році вихованці Малої академії наук традиційно здобували нагороди на міжнародних змаганнях науковців, змінотворців і винахідників. Цьогоріч учасники делегацій від МАН підняли український прапор на 22 міжнародних заходах та вибороли понад 200 медалей і спеціальних нагород.

Найбільше перемог цього року команді й нашим учням приніс GENIUS Olympiad — найбільший міжнародний конкурс проєктів екологічного спрямування для школярів 8–11 класів. Зокрема МАН вперше у світі провела національний етап «Олімпіади геніїв» — GENIUS Olympiad Ukraine. А на міжнародному етапі наша делегація здобула 51 нагороду, зокрема і Гран-прі — його володаркою стала Поліна Козлова з Херсонської області. Дівчина нині є першою українкою, що здобула нагороду найвищого рівня на цьому змаганні.

Також цьогоріч вихованці МАН відзначилися своїми здобутками й винаходами на розмаї міжнародних змагань. Зокрема юні науковці презентували свої техноінновації на найстарішій у Європі виставці винаходів — «INOVA». Тут делегація МАН виборола аж 40 золотих медалей і 3 спеціальні нагороди. Читай інтерв’ю з переможцями в нашому матеріалі.

Ділилися зі світом своїми винаходами ще й на Міжнародному змаганні винаходів та інновацій у Канаді «iCAN». Історії призерів ми розповіли в цьому матеріалі.

А ще дивували екофрендлі та мультимедійними проєктами на наймасштабнішій міжнародній події в Польщі, що присвячена просуванню винаходів та інновацій, — IWIS. Кейси українських переможців описали в цьому матеріалі.

Також у Польщі українські школярі перемагали на першій виставці віртуальних інновацій «E-NNOVATE». У цьому дописі розповіли детальніше про здобутки наших вихованців на змаганні.

І ще одне змагання в Польщі, де наші діти вразили журі й колег і здобули призові місця, — конкурс наукових розробок та інноваційних рішень проблем «INTARG». Деталі про успіхи українців читай у нашому дописі.

Також двоє наших учнів відзначилися на найпрестижнішому в Європі науковому змаганні школярів і студентів — EUCYS, де презентували свої розробки. Детальніше про них читай у нашому дописі.

А ще вражали знаннями на олімпіадах! Зокрема вибороли призові місця на Міжнародній олімпіаді з астрономії та астрофізики — ІОАА, Молодіжній олімпіаді з астрономії та астрофізики — IOAA-Jr, а також Міжнародній олімпіаді з філософії — ІРО.

Помандрували й до Франції, де наші учні вибороли призові місця зі своїми розробками на одній із найбільших міжнародних індустрійних виставок у Європі «PRIX EIFFEL». Про них розповіли в цьому матеріалі.

Дісталися навіть найбільшого в Північній Африці Міжнародного фестивалю інженерії, науки та технологій — I-FEST, звідки теж повернулися з перемогами. Більше про них читай у дописі.

Уже втретє наші учні взяли участь у Міжнародному ярмарку науки, енергетики, інженерії та музики для старшокласників «Buca IMSEF» і отримали перемоги. Про них ми розповіли в дописі

Ціла низка перемог цьогоріч чекала на вихованців МАН на змаганнях в Азії. Зокрема наші підлітки посіли призові місця на одній із найбільших експозицій винаходів у регіоні — Kaohsiung International Invention & Design EXPO. Про здобутки учнів на цьому тайванському конкурсі читай у дописі

А ще українські школярі отримали нагороди на одній із найбільших виставок технологій та інновацій у Південно-Східній Азії — МТЕ. Про малазійські перемоги наших вихованців чтай у ще одному дописі.

Здобули кілька почесних нагород і на Молодіжному кубку світу з наукових і технічних дисциплін — GYSTB, що проходив у Гонконгу. Про них детальніше говорили в дописі

А ще цього року команда міжнародного відділу МАН виступала в ролі членів журі на міжнародних конкурсах. Заступник директора з управління стратегічними проєктами та міжнародних відносин МАН Євген Кудрявець був у складі журі на «INOVA», «E-NNOVATE», «INTARG» та GENIUS Olympiad.

Окрім цього, у 2022-му МАН стала повноцінним членом WIIPA (World Invention Intellectual Property associations) — Всесвітньої асоціації інтелектуальної власності та винаходів.

Євген Кудрявець 

Заступник директора Малої академії наук України з управління стратегічними проєктами та міжнародних відносин, освітній дипломат

«У міжнародному плані головною ідеєю цього року для нас було зберегти мрії дітей живими та надати їм усі можливості, які ми планували. Водночас для нас важливо було показати на міжнародній арені стійкість України, української молоді, української освіти й науки — під цим прапором ми виконували всі проєкти 2022 року. Звісно, головним викликом стала війна, а її наслідком стало те, що наші діти роз’їхалися по всьому світу. Тож ми вирішили будь-що об’єднати їх у спільній діяльності та разом гідно представляти Україну на міжнародному рівні. Для нашої команди і для мене особисто найважливішим досягненням є те, що цьогоріч ми втілили все, що планували: вперше запустили шкільні експерименти в космос, провели першу національну «Олімпіаду геніїв», майже 300 разів підняли український прапор на світових івентах, представили Україну на 22 заходах по всьому світу. Ми показали міжнародній спільноті нашу стійкість і бажання йти вперед до перемоги: особистої, колективної та головної, на яку ми всі разом так чекаємо».

Ігор Котенко

Створив розумний браслет здоров’я, що моніторить самопочуття всієї школи. Із пристроєм здобув 1-ше місце на Конкурсі-захисті науково-дослідницьких проєктів МАН, золото на Міжнародній виставці винаходів «INOVA» та срібло на Міжнародному шоу винаходів та інновацій «INTARG» у 2022 році

«Для мене міжнародні конкурси — це шанс заявити про себе, здобути нові можливості, а потім працювати за своїм справжнім покликанням, займатися улюбленою справою. Цьогоріч мені в цьому не завадила війна й окупація рідного Херсону, а надалі я буду створювати нові й нові винаходи, брати участь у міжнародних конкурсах, аби змагатися та здобувати широку аудиторію». 

Анастасія Матюхіна

Із фотопроєктом «Perishing Nature» перемогла на GENIUS Olympiad у 2022 році

«Для мене навчання та участь у цьогорічному GENIUS Olympiad відіграли важливу роль, адже у процесі роботи я відволікалася від новин в Україні та не так сильно стресувала. Також я зрозуміла, що мої зусилля в навчанні та на конкурсі не минули даремно. А ще пишаюсь, що моя нагорода на GENIUS Olympiad додала ще одну перемогу в освітню скриньку України».

Відкрили в Чернівцях другий в Україні Музей науки

Cтаття про здобутки МАН-22. Музей науки

З початком повномасштабного вторгнення персонал Музею науки в Києві евакуював експонати простору на захід України. Використавши вивезені експонати, у квітні команда МАН відкрила новий музейний простір у Львові, що працював у тестовому режимі до липня. 

А вже 7 грудня в ТЦ «Боянівка», що в Чернівцях, відкрили другий в Україні Музей науки МАН, який працює на постійній основі. Це інтерактивний простір, де відвідувачі знайомляться із сутністю фізичних, хімічних, біологічних та інших наукових явищ через взаємодію з ними на практиці.

У музеї зібрали близько сотні експонатів з Києва, Одеси та Європи. Більш ніж половину з них надала МАН, ще 30 — одеський Музей цікавої науки, а інші — міжнародні партнери. Приміром, у рамках співпраці з європейською асоціацією музеїв науки «Ecsite» МАН отримала експозицію «Оптичні ілюзії» німецького музею «Технозеум» з Мангайму. 

Станіслав Довгий 

Президент Малої академії наук України

«Відкриття музеїв науки в західних регіонах України — це крок для збереження нашого майбутнього. Ми не можемо собі дозволити поставити освіту — один із найпріоритетніших напрямів розвитку будь-якої держави — на стоп. Тому наразі, за часів повномасштабної війни, ми дбаємо про освітні можливості для українських дітей. Музейні простори допоможуть дітям із різних регіонів, зокрема й дітям-ВПО, продовжувати повноцінне позашкільне навчання, визначатися з професійними інтересами, а ще інтегровуватися в коло однолітків і однодумців. Це надзвичайно важливо для адаптації до умов війни. Як результат, ми не тільки подбаємо про рівень освіченості та психічне здоров’я наших дітей, а й формуватимемо спільноту майбутніх науковців і науковиць, стартаперів і винахідниць, які прославлятимуть нашу країну у світі!»

Втілили проєкт лекцій із Нобелівськими лауреатами та суперзірками світової науки

Cтаття про здобутки МАН-22. «Лекції майбутнього»

З березня 2022-го та впродовж 4 місяців МАН реалізувала проєкт «Лекції майбутнього», який став одним із наймасштабніших за кількістю залучених суперзірок-науковців. Усі охочі шанувальники науки мали нагоду відвідати 39 відкритих онлайн-лекцій від учених і змінотворців у різних сферах: встигли поговорити як про нейтринні осциляції, космічний телескоп Вебба чи редагування генома, так і про права людини, демократію та соціальну відповідальність. 

Ділилися й неймовірними та курйозними історіями про життя науковців. Зокрема фізик Хіросі Амано розповів, як утік від вручення «Нобелівки», а нейробіолог Мартін Чалфі поділився спостереженнями, як нібито непотрібні знання приводять до проривів у науці.

Реалізувати задуману серію лекцій вдалося завдяки зусиллям міжнародного відділу МАН і особисто її президента Станіслава Довгого. Лектори висловлювали підтримку юним українським науковцям, відповідали на їхні запитання й обіцяли зустрітися на лекціях у мирному Києві. Суперзіркові лекції нині можна переглянути у спеціальному плейлисті на каналі МАН, а також прочитати основне з них у вигляді конспектів на МАНплатформі.

Наші учні запустили свої мінілабораторії з експериментами на Міжнародну космічну станцію

Cтаття про здобутки МАН-22. SSEP

У вересні 2021 року Україна вперше доєдналася до Програми відправки шкільних космічних експериментів — SSEP (Student Spaceflight Experiments Program). Це комплексна програма з розвитку наукової та STEАM-освіти, у фіналі якої команди переможців відправляють свої мінілабораторії з експериментами на Міжнародну космічну станцію. Торік Україна стала третьою після США та Канади державою, що долучилася до програми, а вже цьогоріч запустила наукові проєкти в космос.

Переможцями нацвідбору стали дві команди учнів — з Харківської гімназії №47 та Рішельєвського наукового ліцею Одеси. Команда одеситів досліджувала вирощування кристалів калій(ІІІ) гексаціаноферату, а харків’яни — затвердіння стоматологічних матеріалів. 

13–20 листопада 2022 року дві команди фіналістів відвідали США у супроводі Євгена Кудрявця. Українці презентували проєкти дослідницьким університетам, знайомилися з науковцями, а також відвідали NASA — побачили наживо, як збирають космічні апарати, поспілкувалися з ученими, що створювали марсохід «Mars Curiosity», дізналися про місію на Венеру та побували в центрі управління польотами «Hubble». 

А вже 26 листопада юні науковці спостерігали за тим, як їхні проєкти запускають у космос на кораблі «SpaceX Dragon». Відбувалася подія на історичному майданчику 39A космічного центру Кеннеді НАСА, з якого стартували всі місії «Аполлона» на Місяць.

Ми допомогли українським дітям-переселенцям продовжувати навчатися рідною мовою

Cтаття про здобутки МАН-22. «Досліджуй науку українською»

Цьогоріч МАН започаткувала проєкт «Досліджуй науку українською», що покликаний допомогти дітям — вимушеним переселенцям за кордон — продовжити навчатися та пізнавати науку рідною мовою. 

У березні 2022 року команда МАН прийняла рішення запустити такий проєкт, а вже у квітні її фахівці-перекладачі розпочали адаптовувати українською інформаційні та навігаційні вказівники, інструкції до експонатів, сценарії занять і практикумів, субтитри до фільмів, вебсторінки центрів і музеїв науки в різних країнах світу. 

Ініціатива зацікавила чимало центрів науки в Польщі. Вже 21 травня 2022 року президент МАН підписав меморандум про співпрацю з одним із найбільших у Європі Центром науки «Коперник» (Варшава). Пізніше такі меморандуми про співпрацю підписали з Центром сучасності «Млин знань» (Торунь), асоціацією польських центрів науки «Суспільство і наука СПІН» (Варшава), Центром науки «Експеримент» (Гдиня), а також із Центром науки «ЕС1 Лодзь — місто Культури» (Лодзь). 

Перші тексти в рамках проєкту переклали з польської для мобільної виставки Центру науки «Коперник». Інсталяція вирушила в тур Польщею, зокрема тими місцями, де вимушено перебувало багато українців. Наразі фахівці переклали з польської на українську вже понад 150 сторінок тексту.

Провели всеукраїнські літні школи для старшокласників

Cтаття про здобутки МАН-22. 17 літніх шкіл

Літні школи — це всеукраїнський проєкт, що дає дітям шанс поглибити знання з улюблених предметів, поєднавши навчання, наукові дослідження й експерименти з відпочинком.

У 2022-му ми провели 17 літніх шкіл, що проходили як онлайн, так і офлайн. У офлайн-школах діти відвідали Ужгород, Борислав, Чернівці, Рожнів і Галич. Загалом 1338 наших вихованців, які зареєструвалися на літні школи цього року, мали нагоду весело та практично вивчати хімію, біологію, фізику, філологію, кримськотатарську гуманітаристику, креативність, культурну дипломатію, музейну педагогіку, філософію, математику, мистецтвознавство, а також ГІС і ДЗЗ.

Видавництво «Мала академія» випустило свої перші книжки та розповсюдило серед дітей-ВПО за кордоном

Cтаття про здобутки МАН-22. Видавництво-2

Цьогоріч відбулася презентація перших трьох книжок для дітей видавництва «Мала академія»: «Історія на 14-й колії» Насті Музиченко, «Туалетна справа. Цілком таємно» Марії Артеменко, а також «Фотофан» Валентини Вздульської. Видавництво випускає науково-популярні книжки для дошкільнят, школярів, батьків та педагогів і прагне запалювати своїх читачів бажанням досліджувати цей світ, цікавитися наукою та вивчати історію винахідництва в Україні та світі.

Видавництво також долучилося до проєкту Олени Зеленської «Книжки без кордонів», що полегшує українцям у інших країнах доступ до книжок рідною мовою. Наші видання надрукували у Великій Британії завдяки Британській службі ліцензування видавців у співпраці з книжковим виробником «Halstan» і за сприяння Посольства України у Великій Британії. 

Cтаття про здобутки МАН-22. Видавництво

Під час презентації у Британській бібліотеці перша леді України через відеозв’язок зачитувала дітям книжки нашого видавництва. Ці видання розійшлися місцевими школами й бібліотеками та потрапили до рук дітям, тимчасово переселеним з України у Велику Британію.

Взяли участь у найбільшій музейній конференції Європи та заручилися підтримкою закордонних колег

Cтаття про здобутки МАН-22. «Ecsite»

2 червня 2022 року відбулося відкриття найбільшої європейської наукової конференції з музейної педагогіки «Ecsite». Під час івенту Станіслав Довгий виступив із доповіддю про освіту і науку в Україні під час війни: ділився результатами, яких вдалося досягти всупереч нападу рф на Україну, а також розповів, які освітні заходи впровадила команда МАН, щоб надати дітям та освітянам необхідну підтримку й можливості для розвитку. Зокрема розказав про проєкт «Лекції майбутнього», Музей науки та інновацій у Львові та проєкт «Досліджуй науку українською». 

Доповідь пана Станіслава супроводжувала спеціальна фотовиставка, що ілюструвала наслідки російської агресії та водночас умови, у яких українські діти цьогоріч вимушені навчатися і розвиватися. Після розповіді понад 1000 учасників конференції кілька хвилин стоячи аплодували делегації МАН, адресуючи свою підтримку всій Україні.

Вперше провели конкурс із фіксування злочинів російських окупантів «Save Спадок»

Cтаття про здобутки МАН-22. «Save Спадок»

З 8 травня до 30 липня пройшов всеукраїнський конкурс «Save Спадок», який ініціювала лабораторія ГІС та ДЗЗ. Це змагання для школярів 1–11 класів, які хочуть зберегти українську культурну спадщину, зафіксувати злочини російських окупантів щодо наших пам’яток і заразом розвинутися в аналізі супутникових знімків. 

Конкурс мав два етапи — заочний і очний. А для роботи команд-фіналістів організатори навіть придбали знімки надвисокої роздільної здатності у компанії «Sinergise» за програмою «Sentinel Hub». 

У конкурсі взяли участь 52 школярі у складі 19 команд, 3 з яких стали переможцями. Учасники дослідили загалом 100 пошкоджених об’єктів на тимчасово окупованих і звільнених територіях. Як наслідок склали всеукраїнський реєстр зруйнованих і пошкоджених пам’яток культури — його передали Міністерству культури та інформаційної політики для доповнення наявних проєктів із моніторингу пошкоджених і знищених пам’яток культури. Наприкінці конкурсу учасники виявили готовність продовжувати шукати зруйновані об’єкти з використанням супутникових знімків.

Провели оновлену виставку-конкурс науково-технічних проєктів «InventorUA» 

Cтаття про здобутки МАН-22. Inventor

«InventorUA» — це трансформована виставка-конкурс «Майбутнє України», яку МАН проводить уже 12 років поспіль. Цьогоріч команда реалізувала оновлення й ребрендинг змагання.

Конкурс гуртує довкола себе молодь віком 12–18 років, що презентує та втілює ідеї винаходів, здатних покращити життя суспільства. Цьогоріч 185 учасників «InventorUA» презентували 177 проєктів у 4 номінаціях. Оцінювали їх 38 експертів-науковців.

Також у конкурсі взяли участь двоє учнів 11 років, які на етапі реєстрації попрохали організаторів прийняти їхні заявки. Обидвоє з них посіли призові місця: Єва Шуміліна зі Львівської області — 3-тє місце в номінації «Нові матеріали та сучасні технології», а Доманіцький Денис із Хмельниччини — 2-ге місце в номінації «Стійкий життєвий простір».

Змагання відбулося 2–4 грудня, а оголошення переможців проводили 5-го. Виставка-конкурс проходила в пік енергетичної кризи та під час масованих обстрілів росією інфраструктури України. Та навіть попри проблеми зі зв’язком та електрикою, конкурс відбувся: всі учасники змогли презентувати свої проєкти телефоном, через відео чи онлайн з пунктів незламності, а члени журі працювали в офісі МАН із підключенням до генератора.

Наш бізнес-інкубатор «Ukrainian Future» провів регіональний відбір до всесвітнього змагання стартапів — Startup World Cup

Cтаття про здобутки МАН-22. «Ukrainian Future»

«Ukrainian Future» — це перший в Україні державний бізнес-інкубатор повного циклу. Тут як початківці, так і досвідчені винахідники можуть запустити й розвинути власний стартап, отримати менторство та експертні консультації щодо технічних чи бізнес-питань.

Після 24 лютого наш бізнес-інкубатор не припинив роботи ані на день, натомість перевів більшість процесів у онлайн. У дистанційному режимі команді вдалося провести регіональний відбір до Startup World Cup — глобального конкурсу-пітчу стартапів із фіналом у Кремнієвій долині та головним призом $1 000 000. 

На всесвітньому фіналі цьогоріч Україну вперше представляли одразу два стартапи. Перший — переможець 2022 року. Це стартап MANNA — інтерактивна медіаплатформа для створення цифрового контенту у VR-середовищі. Другий — переможець 2020 року, коли фінал у США відмінили через пандемію. Це Kray Technologies — автоматичні безпілотники для внесення засобів захисту та підживлення рослин.

Запустили оновлений сайт із повною інформацією про МАН і МАНплатформу з науково-популярним контентом

Cтаття про здобутки МАН-22. Сайт і платформа

25 березня почали працювати оновлені вебресурси МАН: сайт Малої академії наук і МАНплатформа. На сайті зібрали повну інформацію про відділення та секції, наукові змагання, освітні програми, івенти та проєкти, музеї та простори, а також все про роботу команди МАН. 

А от МАНплатформа — це науково-популярне онлайн-видання, що розповідає про науку доказово, просто та інтерактивно водночас. Ресурс поповнюють матеріалами з розмаю дисциплін. Нині МАНплатформа складається з МАНмедіа, а також розділів відеопроєктів, подкастів, онлайн-курсів і видавництва. Онлайн-видання створили так, аби воно було помічним і дітям — у поглибленні знань, і освітянам — у професійному розвитку та урізноманітненні уроків. Задля цього команда платформи протягом року випускала та продовжує випускати пізнавальні статті, тести, інтерв’ю та відеопроєкти.

Оленка Северенчук 

Керівниця комунікаційного офісу Малої академії наук України

«Для мене особисто запуск сайту і платформи був важливим щонайперше в розрізі доступу підлітків і вчителів до освіти та якісних науково-популярних матеріалів. Ми так ретельно, так виважено займалися їх розробкою, так прагнули випустити у світ досконалий продукт, але в перший тиждень березня, коли оговталися від початку повномасштабного наступу та зібрали себе докупи, перше, що я сказала команді: не відтягуємо більше ані дня, запускаємося вже, потрібно переключати дітей із шоку та стресу на щось пізнавальне, потрібно показати їм, що ми з ними, що ми про них дбаємо, що тут вони можуть не лише пізнати нове, але й відволіктися. Це була місія, яку ми мали реалізувати тут і зараз. Досить вдала реалізація, хоч і не така ідеальна, як нам мріялося. За перший рік ми маємо понад 200 000 відвідувачів сайту і платформи, підготували під дві сотні матеріалів, запустили 10 відеопроєктів. Далі — онлайн-курси та подкасти. І хоча війна трохи підкоригувала наші плани, ми не припиняємо мріяти та діяти. Заради дітей, які творять майбутнє нашої країни».

Втілили проєкт #СVIDOMI, що допоміг школярам визначитися з майбутньою професією та позбутися стереотипів 

Cтаття про здобутки МАН-22. #СVIDOMI

Влітку 2022 року МАН і Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) у партнерстві з Посольством Швеції в Україні та ГО «ЕдКемп» запустили й реалізували проєкт #СVIDOMI — це тримісячний курс лекцій і тренінгових занять для підлітків 14–17 років. Кампанію спрямували на допомогу дівчатам і хлопцям подолати стереотипи й упередження у виборі освіти й майбутнього улюбленого фаху. 

Учасники проєкту відвідували сесії з профорієнтації, слухали наставницькі вебінари з відомими професіоналами, дивилися натхненні відео з науковицями, конспектували корисні рекомендації для випускників шкіл та обговорювали почуте на нетворкінгових заходах. 

Загалом під час кампанії провели 72 закритих заняття в мінігрупах і 12 відкритих лекцій від психологинь-профорієнтологинь. А ще організували 11 лекцій від представників різних професій, серед яких були Макс Кідрук і Євген Клопотенко, 2 лекції від фахівчині з гендерної недискримінації Ольги Попадинець, а ще 2 консультації з юристом і HR-фахівцем.

Реалізували проєкт про ІТ-спеціальності «Cyber Future: 10 професій майбутнього» у партнерстві з Lenovo

Cтаття про здобутки МАН-22. «Cyber Future»

У жовтні команда МАН у партнерстві з Lenovo Ukraine запустила «Cyber Future» — профорієнтаційний проєкт у форматі відеоінтерв’ю з IT-фахівцями, які ділилися з молоддю особливостями своєї професії, особистим досвідом у ній, розповідали про необхідні навички для реалізації та перші кроки, що варто зробити, вибравши той чи інший напрям. Ведучою проєкту «Cyber Future» стала тікток-блогерка Даша Кубік, яка має понад мільйонну авдиторію в соцмережах. 

У рамках проєкту вийшло 10 інтерв’ю з різними професіоналами — від веброзробника до художниці персонажів ігор. А на МАНплатформі можна пройти тест на знання ІТ-лексики й вибрати найбільш підходящий ІТ-фах, а також прочитати інтерв’ю з HR-фахівчинями про міфи в ІТ, гендерні стереотипи та нетехнічні ІТ-професії.

Створили виставку в межах мультимедійного проєкту «Україна Всесвіту», де розповіли про змінотворців української історії

Cтаття про здобутки МАН-22. «Україна всесвіту»

1 грудня в ТРЦ «Gulliver» розпочалося імерсивне шоу «Україна Всесвіту» за підтримки МАН, cпільноти «Поступ-14», школи розвитку мислення «Cowo.guru» та українського бренду «POUSTOVIT». Шоу розповідає глядачам, як викарбовувалися такі риси українців, як мудрість і сердечність, а також про сакральне значення Софії Київської та досягнення видатних українців. Приміром, тут є інформація про ноосферу Володимира Вернадського або серцевий клапан Миколи Амосова. 

А на виставці, що відкрилася паралельно із сеансами, можна дізнатися про інфлюенсерів з української історії: Олександру Екстер, Леся Курбаса, Соломію Крушельницьку та інших.

І на цьому ми зупинятися не збираємося! У планах МАН ще чимало нових можливостей для дітей і освітян, а також проєктів, івентів, змагань і ще більших обсягів освітнього контенту. Читай про найближчі можливості для учнів і викладачів у нашому матеріалі, а також не забудь підписатися на фейсбук та інстаграм МАН, аби вчасно дізнаватися про анонси, новини й інше освітньо-пізнавальне від нашої команди. 

Ілюстрації: Анастасія Василенко