У липні учні МАН долучилися до 66-ї Міжнародної математичної олімпіади, яка проходила в місті Саншайн-Кост, що в Австралії. Це найстарша міжнародна олімпіада, яка об’єднує школярів з усього світу.

Перше змагання відбулося 1959 року в Румунії та зібрало підлітків із 7 країн. Відтоді олімпіада проходить щороку в іншій країні, а кількість держав-учасниць зросла до 100. 

У 2025-му Австралія вже вдруге приймає олімпіаду. Серед учасників — шестеро юних математиків з України. Підлітки здобули 6 нагород: золоту, дві срібні й три бронзові медалі. Олесь Гордійчук виборов золоту медаль, Олександр Горбунов та Даніїл Швайко — срібну, а Володимир Забігайло, Мирослав Любимий та Степан Семиренський отримали бронзу.

Стаття про олімпіаду з математики-25-2

«Шість медалей з Міжнародної математичної олімпіади доводять: українські школярі здатні конкурувати з найсильнішими однолітками та впевнено тримають високий рівень у світовій науці. Це результат наполегливої праці учнів, їхніх наставників та всієї спільноти, яка підтримує талановиту молодь. Ми пишаємося нашими дітьми, адже їхні досягнення стають натхненням для однолітків і гордістю для всієї країни», — зазначив президент МАН Станіслав Довгий. 

Ми розпитали переможців про захоплення математикою, підготовку до Міжнародної математичної олімпіади та враження від змагання.

Стаття про олімпіаду з математики-25-1

Олександр Горбунов — учень 9 класу Русанівського ліцею Дніпровського району міста Києва — розповів, що готувався до олімпіади впродовж усього року: відвідував математичні гуртки, долучався до тренувальних зборів, де займався математикою по 6 годин щоденно, брав участь у різноманітних олімпіадах та конкурсах.

Стаття про олімпіаду з математики-25. Олександр Горбунов

Олександр розв’язував безліч задач: якісь пропонували вчителі на математичних гуртках, інші ж шукав самостійно на освітніх ресурсах. «Ти не завжди знаєш одразу, як розв’язати ту чи ту задачу. Іноді процес пошуку відповіді нагадує биття головою об стіну — поки не з’явиться перспективна ідея», — зазначив юнак. Олімпіадні задачі були цікавими, хоча й очікував складніших.

«Організатори чудово провели олімпіаду. Розумію, що, зважаючи на кількість учасників, це було нелегко. На розв’язання ми мали чотири з половиною години, а скільки залишалося до завершення, бачили в режимі реального часу на великих екранах в аудиторії, тож могли грамотно розрахувати свої сили. Протягом перших 30 хвилин змагання учасники могли ставити уточнювальні питання стосовно умов задач, проте мені це не знадобилося. Переконаний: українська команда була спроможна показати кращий результат!» — розповів Олександр. 

11-класник Русанівського ліцею Дніпровського району Києва Володимир Забігайло розповів: під час підготовки до змагання розв’язував багато задач, особливо зосереджуючись на темах, які давалися важче, як-от функціональні рівняння та нерівності, а також на тих, які були найцікавіші, — на комбінаторних задачах. Хлопцю допомагав його учитель Максим Торяник. «Завжди важко знайти час для якісної підготовки. Тут найголовніше не шукати причин, чому ти не можеш, а брати й робити», — поділився своїми правилами таймменеджменту Володимир. 

Стаття про олімпіаду з математики-25. Володимир Забігайло

«Я з легкістю розв’язав нерівність, а от функціональне рівняння не зміг — не вдалося зачепитися за правильну ідею. Засмутився, що до срібної медалі не вистачило лише одного бала. Після змагання для учасників влаштували чудову вечірку та екскурсію до зоопарку — це стало нагодою роззнайомитися з колегами з інших країн», — розповів юнак про враження від участі. 

Мирослав Любимий навчається в 11 класі Русанівського ліцею Дніпровського району Києва. Хлопець розповів, що інтерес до математики мав із дитинства. Цікавість до науки запалили батьки, а згодом її посилив учитель математичного гуртка, який відвідував Мирослав.

Стаття про олімпіаду з математики-25. Мирослав Любимий

До олімпіади хлопець готувався самостійно: шукав задачі на освітніх ресурсах, розв’язував завдання, які пропонували на математичних гуртках чи тренувальних зборах. 

«Я дуже задоволений організацією змагання, з технічного боку все було чудово, — сказав хлопець і додав: — Мені сподобалося, що під час олімпіади кожен і кожна мали на столі картки для комунікації з організаторами — щоб не відволікати інших розмовами».

Дізнавайтеся більше про успіхи МАНівців разом із МАНмедіа:
«Українські юні науковці на конкурсі “Regeneron ISEF”: як це було»;

«Як минула GENIUS Olympiad 2025: розповідають переможці»;

«Як знання з математики допомагають перемагати на міжнародних конкурсах: інтерв’ю з ученицями МАН».

Колажі: Олена Ковальчук