Чому наука — на часі? Навіщо її розвивати за часів війни? І як це роблять нині українські підлітки? На ці та інші запитання відповідаємо принагідно до Дня науки. А допомагають нам у цьому учні та учениці Малої академії наук. 

Денис Громовий — переможець Міжнародного інноваційного шоу «INOVA»

Стаття-добірка до Дня науки-24. Денис Громовий

«Для мене наука — це захопливо та вражаюче, адже вона дає можливість пізнати світ і змінити його. Вивчаючи історію, усвідомлюю, що науково-технічний прогрес — головний рушій змін у житті людини. Нині вкрай важливо, щоб українська молодь долучалася до наукової діяльності. Адже таким чином ми допоможемо країні у веденні високотехнологічної війни й розвинемо military tech, тобто військові технології. А також покажемо всьому світу, що ми робимо внесок у розвиток людства загалом».

Андрій Коросько — переможець Міжнародної молодіжної олімпіади з астрономії та астрофізики

Стаття-добірка до Дня науки-24. Андрій Коросько

«Чому я займаюся наукою? Бо мені це подобається! Наукова діяльність дає можливість дізнатися, що було раніше, як ми дійшли до того, що маємо на сьогодні, як все утворилося і розвивалося, з чого складаються люди та простір навколо них… Коли знаходжу відповідь на якесь питання, то фанатично хочеться шукати далі, дізнаватися ще більше.

Чому це на часі зараз? Бо наукова діяльність стимулює розвиток технологій, які необхідні для збереження життів. Крім того, після перемоги маємо відбудувати країну, а зробити це якісно та швидко зможемо лише за допомогою науки».

Софія Манько — переможниця Міжнародного фестивалю інженерії, науки та технологій «I-FEST»

Стаття-добірка до Дня науки-24. Софія Манько

«Російсько-українська війна, яку я пам’ятаю, на жаль, ще з дитинства, показала: наука є вкрай важливою, а людський інтелект повинен бути для суспільства, а не проти нього. Нині науковці працюють задля безпеки, комфорту й удосконалення нашого життя, щоб суспільство більше ніколи не застосовувало насильства для досягнення цілей. 

Я займаюся наукою вже не перший рік, бо відчуваю в цьому потребу. Розвиваюся у двох наукових напрямах — математиці та енергетиці. Розширюючи свої знання про теоретичні аспекти математики, ми збільшуємо можливості її застосування у прикладних сферах та рутинному житті. Це дає початок відкриттям в інших сферах, а також є незамінним у поєднанні із сучасними інформаційними технологіями. Нині теж працюю над альтернативним способом заощадження електроенергії. Цей проєкт матиме практичну цінність, адже під час повномасштабної війни наша енергетична інфраструктура часто страждає від ворожої зброї. 

На мою думку, тепер Україна як ніколи потребує підтримки науки й науковців.  Вкрай важливо зробити для своєї країни те, що сприятиме її інтелектуальній перемозі над ворогом, аби довести всьому світові: ми — інтелектуальна нація; ми виховуємо покоління людей, які керують не руками, а розумом». 

Богдан Саленко — переможець бразильського науково-технологічного ярмарку «Mostratec»

Стаття-добірка до Дня науки-24. Богдан Саленко

«Наразі для України наука — життєва необхідність. Кожен день ми бачимо смерті та руйнування міст. І зупинити це зможемо лише за допомогою науки: створюючи засоби захисту, нову техніку і зброю. Переконаний, що після перемоги наука допоможе Україні стати провідною світовою державою. Саме тому я створюю наукові проєкти». 

Софія Козинець — переможниця Міжнародного фестивалю інженерії, науки та технологій «I-FEST» і Міжнародного конкурсу «GENIUS Olympiad» 

Стаття-добірка до Дня науки-24. Софія Козинець

«Моє захоплення наукою почалося ще в молодших класах, а вже у старших долучилася до олімпіад з математики та хімії. А ось від початку повномасштабної війни спробувала себе в Конкурсі-захисті. Цей формат наукової діяльності мені дуже сподобався, адже маю можливість працювати у лабораторії, заглиблюватися у тему дослідження та експериментальну науку, а у фіналі — розробити проєкт, який розвʼязує якусь проблему. 

Нині, в умовах повномасштабної війни, продовжую свій дослідницький шлях, бо прагну допомогти українцям. Не дуже вірю в дослідження заради досліджень, натомість переконана, що кожен науковець має на меті використати свої знання та досвід, щоб розвʼязати якусь нагальну проблему». 

Ще більше історій вихованців Малої академії наук — у попередніх матеріалах: 

Ілюстрації: Олена Ковальчук