15 жовтня Мала академія наук провела конференцію для освітян «Позашкілля як ефективний інструмент для подолання освітніх втрат з математики». Це другий захід у серії подій на тему розвʼязання проблем освітніх втрат. 

Конференція обʼєднала освітян, науковців, представників державних органів, педагогів та громадських діячів для розробки нових підходів до позашкільної освіти та інноваційних методів навчання, які допоможуть подолати освітні втрати з математики.

Новина про матконференцію-24-1

Новина про матконференцію-24-2

«Одним із ключових інструментів для розв’язання цієї проблеми є позашкільна освіта. Мала академія наук України вже давно відіграє важливу роль у мотивації учнів до поглибленого вивчення науки. Організовуючи олімпіади, конкурси та наукові гуртки, ми підтримуємо наймотивованіших учнів. Незважаючи на труднощі, наша мета — не лише підтримати окремих талановитих учнів, але й підвищити середній рівень знань у всіх школах України», — зазначив президент МАН Станіслав Довгий. 

Захід «Позашкілля як ефективний інструмент для подолання освітніх втрат з математики» розпочали з урочистого відкриття, опісля заслухали спікерів. Серед лекторів були: 

  • Станіслав Довгий, президент МАН, з темою «НЦ “МАНУ” — флагман позашкільної освіти»;
  • Тетяна Вакуленко, директорка Українського центру оцінювання якості освіти, з темою «Освітні втрати: чи можливо виміряти, як подолати?»;
  • Віолет Б’янка, креативна директорка віртуального музею «IMAGINARY gGmbH» у Берліні, з темою «Віртуальний музей “IMAGINARY” та його можливості для вчителів математики»;
  • Катерина Терлецька, завідувачка лабораторії математичних наук НЦ «МАНУ», з темою «Математичне позашкілля в НЦ “МАНУ” та його можливості»;
  • Олександр Істер, учитель-методист Вишнівського академічного ліцею «Основа», з темою «Відеоуроки як засіб подолання освітніх втрат»;
  • Микола Пихтар, керівник секції «Математика» відділення математики Київської МАН, доцент кафедри математичного аналізу, диференціальних рівнянь та теорії ймовірності УДУ імені Михайла Драгоманова, кандидат педагогічних наук, заслужений учитель України, з темою «Актуальні питання професійної підготовки вчителя математики до роботи з обдарованими учнями в межах Малої академії наук»;
  • Оксана Литвин, деканеса факультету інформаційних технологій та математики, і Світлана Семеняка, завідувачка кафедри математики і фізики факультету інформаційних технологій та математики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, з темою «Проведення позашкільних змагальних заходів як інструмент подолання освітніх втрат»;
  • Аліна Романенко, учителька математики Києво-Печерського ліцею № 171 «Лідер», заслужена вчителька України, і Марія Макодзеба, учителька математики Києво-Печерського ліцею № 171 «Лідер», з темою «Через ігри до математики»;
  • Олена Бігдан, учителька математики, заступниця директора ліцею «Наукова зміна», і Катерина Грищенко, учителька математики ліцею «Наукова зміна», з темою «Використання головоломок на уроках математики в 5–7 класах Нової української школи (НУШ)»;
  • Олександр Тимоха, директор Інституту математики НАН України, академік НАН України, з темою «Важливість математики у сучасному світі»;
  • Наталія Черпак, учителька математики Ліцею «ЕКОЛЕНД», з темою «Клуб “Шалені математики” запалює серця!»;
  • Наталія Єрмоленко, учителька математики комунального закладу «Медведівський ліцей», з темою «Інноваційні форми позашкільної роботи як засіб подолання освітніх втрат у математиці»;
  • Людмила Крупенко, учителька математики опорного закладу «Балашівський ліцей», з темою «Подолаємо освітні втрати за допомогою гри»;
  • Олександр Лагодзінський, молодший науковий співробітник Інституту математики НАН України, з темою «П’ять викликів для сучасного українського вчителя математики»;
  • Алла Воробйова, доцентка кафедри інтелектуальних інформаційних систем Чорноморського національного університету імені Петра Могили, з темою «Математичний гурток територіального відділення МАН як засіб інтенсифікації освітнього процесу з подолання освітніх втрат для математично обдарованих учнів»;
  • Євгенія Кочубінська, доцентка кафедри алгебри і комп’ютерної математики механіко-математичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, викладачка КШЕ, кандидатка фізико-математичних наук, з темою «Навколо числа пі: математичні розваги як шлях до знання»;
  • Олег Буланчук, методист лабораторії математичних наук НЦ «МАНУ», кандидат фізико-математичних наук, з темою «Інтегроване навчання в онлайн-курсах лабораторії математичних наук НЦ “МАНУ”»;
  • Катерина Антошина, методистка лабораторії математичних наук НЦ «МАНУ», з темою «Всеукраїнський конкурс головоломок від МАН»;
  • Тетяна Авдєєва, старша викладачка кафедри математичної фізики та диференціальних рівнянь фізико-математичного факультету Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», з темою «Висвітлення окремих розділів математики при проведенні позашкільних заходів».