«МАН. Освітянська» — новий проєкт Малої академії наук, що допоможе освітянам розвивати професійні знання та навички. Його презентація відбулася нещодавно на Серпневій конференції Міністерства освіти і науки.
Сьогодні ж розповідаємо розлогіше, про що цей проєкт, які освітні можливості пропонує і чому до нього варто долучитися. Гайда знайомитися!
Для кого створили «МАН. Освітянську»
Цей проєкт — для освітян, які прагнуть розвиватися у професії та вповні реалізувати свій хист до викладання. Зокрема, «МАН. Освітянська» зацікавить тих, хто постійно в пошуку сучасних методик і дієвих освітніх інструментів, потребує менторської підтримки експертів та обміну досвідом із колегами.
Що це за проєкт
«МАН. Освітянська» — це розмай навчальних програм для підвищення кваліфікації тих, хто працює у сфері освіти.
Наразі доступні 50+ програм, але протягом року перелік постійно оновлюватимуть, додаючи нові курси.
Навчання відбуватиметься дистанційно, очно та в гібридному форматі. Всі, хто успішно виконає підсумкове завдання своєї програми, отримають сертифікат про підвищення кваліфікації.
Які напрями програм пропонує «МАН. Освітянська»
З «МАН. Освітянською» учасники програм розвиватимуть фахові компетенції у трьох напрямах: природничому, суспільно-гуманітарному й математично-технічному. Також будуть програми з розвитку загальних компетентностей освітян.
Серед курсів природничого напряму — фізика («Ядерна енергетика»), астрономія («Як зацікавити астрономією»), географія («Актуальні напрями сучасних географічних досліджень»), ГІС та ДЗЗ (три курси з основ дистанційного зондування Землі й курс вебінарів «Обробка та аналіз супутникових знімків на платформі Google Earth Engine»), хімія та біологія («Основи генної інженерії», «Вступ до нанотехнологій та наноматеріалів» і багато інших).
До суспільно-гуманітарного напряму належать курси з історії («Людина, яка пише. Історія писемності та писемного приладдя», літня школа «Взаємодія-2023»), кримськотатарської гуманітаристики («Методологічна складова для побудови сталого розвитку обласних та регіональних секцій “Кримськотатарська гуманітаристика”»), педагогіки («Особливості викладання суспільних і гуманітарних дисциплін у школі та позашкіллі», практикум для освітян «Освітні практики в музеях науки») і мистецтвознавства («Зрозуміти мистецтво: методика роботи з візуальними джерелами»).
Слухачі математично-технічного напряму можуть вибрати курси з математики («Як зацікавити математикою», «Комбінаторика», «Навчання на основі головоломок», курси про методики розв’язування задач із різних тем) та інформаційних технологій («Вебсервіси та застосунки», «Мікрокомп’ютери у STEM-освіті» та інші).
Курси, присвячені загальним компетентностям, розвиватимуть підприємливість (програма «Молодіжні стартапи: розвиток та інструменти підтримки»), методичну грамотність (семінар-практикум «Розвиток професійної компетентності педагога у процесі підвищення кваліфікації»), цифрові навички («Основи кібергігієни», практикум «Цифровий простір педагога» та програма «Диджитал-інструменти для дистанційного навчання»), мовленнєві навички («Англійська для науковців» і «Риторична майстерність педагога»), комунікаційну та емоційно-етичну компетенцію («Анатомія пропаганди», «Академічне письмо і доброчесність» та інші).
Докладніше про проєкт «МАН. Освітянська» і форма для тих, хто хоче долучитися, — на сайті Малої академії наук.
Ілюстрації: Анастасія Василенко